Mairosu wrote:ZOMG GENERALIZACIJA !!!!!!!!!!!!!!11111oneoneonejedankeckec
Da, kinezi rade bolju akciju od amerikanaca
Jackie Chan, Sammo Hung, John Woo, Chang Cheh, aj' donekle i Ringo Lam i Tsui Hark rade bolju akciju od Jima Jarmuscha, Franka Capre i Francisa Forda Coppole. Stoji.
Ali,
Wong Kar Wai, Lo Wei i Ang Li ne rade bolju akciju od Johna Frankenheimera, Sama Peckinpaha, Johna McTiernana i Johna Sturgesa.
Sto nas dovodi do tvrdnje da je ono izjava koja je bazirana na tvojim iskustvima gledanja HK (molim vas, nemojte ono "kineski", PR Kina samo ume da pravi drzavno finansirane wuxia spektakle i neke melodrame).
I Knock Off nije bio los. Ali je Hard Target bolji od svih navedenih za tri klase.
Gledajući iz današnje perspektive, jer danas nema redatelja kakvi su bili Frankenheimer, Peckinpah, McTiernana, Verhoven i ostala ekipa, a i ovi živući su se nekako "istrošili", kinezi, tj. Azijska kinematografija rastura po pitanju akcije i horrora, a Ameri ih na veliko kopiraju. Činjenica JE da su velikani poput Woo-a učili svoj zanat upravo gledajući filmove Peckinpaha i njemu sl. stare garde, no onda je Woo, a i ostali, usavršio to majstorstvo na još jednu višu razinu i pokazao kako se to radi danas, a Ameri više nemaju nikoga u rangu Peckinpaha ili McTiernana pa kopiraju Kineze, Japance i ostale, a primjera imaš koliko god hoćeš. U ostalom, Wong Kar Wai, Lo Wei i Ang Lee nisu "akcijski" redatelji (kao ni Jarmusch, Capra i Coppola), možda ima se "zalomio" tu i tamo koji, ali ako gledaš njihovu cjelokupnu filmografiju, ona se sastoji većinom od romantičnih drama, melodrama i drama (izuzev Lo Wei-a), dakle uspoređivati njih sa Frankenheimerom, Peckinpahom i McTiernananom je kao uspoređivati kruške i jabuke. I jedno i drugo je voće, ali nije isto, kao što su i jedni i drugi redatelji, ali nisu "specijalizirani" za isti žanr. Da si npr. spomenuo Johnny Too-a, Yimou Zhang-a (koji je doduše više poznat po dramama, ali ipak) ili Je-gyu Kang-a , to bi bila druga stvar. No ja sam prvenstveno mislio na "staru gardu", Woo-a, Tsui-a i Lama, koji su "najviše zaslužni" za proboj azijske kinematografije na Zapad, tj. njezin utjecaj na Zapadnu kinematografiju.
Slažem se da je Hard Tagret definitivno bolji od ova dva naslova, ja obožavam taj film, ali i ovi imaju određenu kvalitetu. Na kraju krajeva nije Tsui Hark posao jedno od vodećih redateljskih i producentskih imena u domovini sam tak, ono bez veze. Istina je da je tip producirao i režirao neke zbilja loše filmove, ali ima i mnogo onih odličnih. Duble Team je snimljen 97-e ak se ne varam, i bio je to jedan od prvih upoznavanja svjetske publike sa Tsiuevim stilom, no nitko ga nije prihvatio.
Evo, bio sam rekao da ću izvuči neke tekstove vezane uz taj film da dokažem svoje tvrdnje, ali sam na žalost imao dosta posla ovaj vikend pa nisam uspio pronaći sve što sam htio, ali evo jedan zbilja mali dio....
Ostatak ću pokušati pronaći ovih dana ako to uopće nekoga zanima.
I za kraj, da me neki ne bi krivo shvatili, nije meni ovdje bila namjera uspoređivati velikane poput Peckinpaha i ekipe sa Kinezima, već današnji Hollywood, niti dokazivati da je Dream Team vrhunsko remek-djelo u smislu filma kao umjetnosti, jer nije, već samo dokazati da to nije dno dna, i da je taj film jednostavno neprihvaćen od strane publike ali ne i kompletno loš (dno dna su naslovi popu Američkog Ninje i njima sl.). Istina, pričica je smiješna, i gluma je jedna, ali taj film zato nudi izvrsnu akciju, nešto što tada u ostatku svijeta i nije baš bilo pretjerano viđeno a danas možemo vidjeti na "svakom ćošku". Na kraju krajeva, kada je izašla Teška Meta, Ameri a i ostatak svijeta isto nisu baš najbolje prihvatili taj film, iako ga je režirao jedan od najvećih majstora akcije Azijske kinematografije, samo zato jer im je sve to djelovalo glupo, smiješno i pretjerano. Ali zato se danas "cijene" imena poput Michalea Baya, koji doduše ima svojih kvaliteta i ja volim njegove filmove, ali vidi se da je i on mnogo usvojio od Woo-a i ekipe, te se ne može samo tako uspoređivati s njima.
Eto, samo to...