Top lista najboljih (svih žanrova) filmova od 1920-2008!
Posted: 07 May 2008, 16:59
Dakle interesa ima...ajmo bacit jednu listu najboljih filmova bez obzira na žanrove...dakle po jedan od svake godine...onaj koji smatrate najboljim (iako naravno u zagradi spomenete još dva ili tri...ili više hehe). I naravno, u obzir ponovno dolaze samo filmovi koje ste gledali. Mislim nije da netko može baš provjeriti da li ste vi gledali neki određeni film ili ne, ali ipak mislim da bi to bilo fer. Dakle evo moje...
1920. The Scarecrow
1921. The Kid
1922. Nosferatu
1923. *
1924. *
1925. The Gold Rush
1926. Faust
1927. Metropolis
1928. The Circus
1929. Big Business
1930. The Laurel-Hardy Murder Case
1931. City Lights (Frankenstein, The Public Enemy)
1932. Tarzan the Ape Man
1933. King Kong (The Invisible Man)
1934. The Lost Patrol
1935. Bonnie Scotland (Captain Blood, Mutiny on the Bounty)
1936. Modern Times (Tarzan Escapes)
1937. Snow White and the Seven Dwarfs (Way Out West)
1938. The Adventures of Robin Hood (Angels with Dirty Faces)
1939. Gone with the Wind (The Wizard of Oz, Stagecoach)
1940. The Great Dictator
1941. The Maltese Falcon (High Sierra)
1942. Casablanca (Tarzan's New York Adventure)
1943. Sahara
1944. Arsenic and Old Lace
1945. Objective, Burma!
1946. It's a Wonderful Life (My Darling Clementine)
1947. Out of the Past
1948. Fort Apache (The Treasure of the Sierra Madre, Red River)
1949. Sands of Iwo Jima (White Heat, White Heat, Samson and Delilah)
1950. Rio Grande
1951. The African Queen (The Day the Earth Stood Still)
1952. High Noon
1953. Hondo (The War of the Worlds, Shane)
1954. Rear Window (Dial M for Murder, Them!)
1955. The Ladykillers (The Night of the Hunter)
1956. Forbidden Planet (The Man Who Knew Too Much, Around the World in Eighty Days)
1957. 12 Angry Men (The Bridge on the River Kwai, Gunfight at the O.K. Corral)
1958. The Big Country (The Vikings, Vertigo)
1959. Rio Bravo (North by Northwest, Ben-Hur)
1960. The Time Machine (The Magnificent Seven, Spartacus, Psycho, The Apartment)
1961. The Guns of Navarone (El Cid)
1962. The Man Who Shot Liberty Valance (The Longest Day, Cape Fear)
1963. The Great Escape (From Russia with Love, The Birds)
1964. Per un pugno di dollari aka Fistful of Dollars
1965. Per qualche dollaro in più aka For Some Dollars More
1966. Buono, il brutto, il cattivo, Il aka The Good, the Bad and the Ugly (Django, El Dorado, The Professionals)
1967. The Dirty Dozen (Cool Hand Luke)
1968. C'era una volta il West aka Once Upon a Time in the West (Where Eagles Dare, Planet of the Apes, Night of the Living Dead, Coogan's Bluff)
1969. The Wild Bunch (Butch Cassidy and the Sundance Kid)
1970. Kelly's Heroes (Two Mules for Sister Sara)
1971. Dirty Harry (Duel, Get Carter, The Big Boss)
1972. Deliverance (The Poseidon Adventure, The Getaway, The Way of the Dragon)
1973. Enter the Dragon (The Exorcist, The Sting, High Plains Drifter, Magnum Force)
1974. Death Wish (Young Frankenstein, The Texas Chain Saw Massacre, Blazing Saddles, McQ)
1975. Jaws (Dog Day Afternoon, Hard Times, The Return of the Pink Panther)
1976. Taxi Driver (Rocky, The Outlaw Josey Wales, The Omen, The Shootist
1977. The Gauntlet (A Bridge Too Far, Star Wars)
1978. Superman (Dawn of the Dead, The Deer Hunter, Every Which Way But Loose)
1979. Escape from Alcatraz (Alien, Mad Max, Time After Time)
1980. The Blues Brothers (Raging Bull, Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back, The Shining, Flash Gordon)
1981. Raiders of the Lost Ark (Mad Max 2, The Evil Dead, Das Boot, Escape from New York)
1982. Conan the Barbarian (First Blood, The Thing, Blade Runner)
1983. Scarface (Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi, Trading Places)
1984. The Terminator (Beverly Hills Cop, Ghost Busters, Indiana Jones and the Temple of Doom, Romancing the Stone)
1985. Back to the Future (Commando, The Goonies, Rambo II, Rocky IV, Re-Animator)
1986. Aliens (Heartbreak Ridge, A Better Tomorrow, Platoon, Big Trouble in Little China, Top Gun)
1987. Predator (RoboCop, Evil Dead II, A Better Tomorrow II, Lethal Weapon, Beverly Hills Cop II, The Untouchables, Eddie Murphy Raw)
1988. Die Hard (Midnight Run, A Fish Called Wanda, Akira, They Live, The Naked Gun, Red Heat, Bloodsport...i još neki)
1989. Indiana Jones and the Last Crusade (The Killer, Batman, Lethal Weapon 2, Back to the Future Part II, The 'burbs, Kickboxer...)
1990. Total Recall (Goodfellas, The Hunt for Red October, Bullet in the Head, Die Hard 2, Misery, Predator 2, Darkman, The Rookie...)
1991. Terminator 2: Judgment Day (The Silence of the Lambs, The Last Boy Scout, Robin Hood: Prince of Thieves, Cape Fear, Hot Shots!, The Naked Gun 2½...)
1992. Unforgiven (The Last of the Mohicans, Hard-Boiled, Reservoir Dogs, Batman Returns, Universal Soldier, Army of Darkness...)
1993. Jurassic Park (Schindler's List, In the Line of Fire, True Romance, Carlito's Way, Hard Target, Groundhog Day,The Fugitive, Last Action Hero, Cliffhanger...)
1994. The Shawshank Redemption (Léon, True Lies, Forest Gump, Pulp Fiction, Timecop, Speed, Clerks, The Crow, Dumb & Dumber, Ace Ventura: Pet Detective...)
1995. Braveheart (Heat, Se7en, Die Hard: With a Vengeance, GoldenEye, Ghost in the Shell, The Usual Suspects, Desperado...)
1996. From Dusk Till Dawn (The Rock, Independence Day, Trainspotting, Star Trek: First Contact, Last Man Standing, The Cable Guy, The Frighteners...
1997. Face/Off (The Fifth Element, As Good as It Gets, L.A. Confidential, Princess Mononoke, Starship Troopers, Chasing Amy, Con Air, Grosse Pointe Blank...)
1998. Saving Private Ryan (Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Armageddon, Blade, Enemy of the State, The Negotiator. There's Something About Mary, The Big Lebowski...)
1999. Fight Club (The Green Mile, Sleepy Hollow, American Beauty, Dogma, The Matrix, American Pie, Three Kings...)
2000. Gladiator (Snatch., O Brother, Where Art Thou?, Fulltime Killer, Unbreakable, Pitch Black, Me, Myself & Irene...)
2001. Brotherhood of the Wolf (Shrek ,The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, Black Hawk Down, Training Day, Monsters, Inc., Enemy at the Gates, A Beautiful Mind, American Pie 2, The Man Who Wasn't There...)
2002. Punch-Drunk Love (The Pianist, Blade II, Equilibrium, Minority Report, Signs, The Lord of the Rings: The Two Towers, 28 Days Later, Ice Age, Phone Booth,Panic Room...)
2003. Oldboy (Kill Bill: Vol. 1, Finding Nemo, X-Men 2: X-Men United, Mystic River, Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl, The Last Samurai, Open Range...)
2004. Collateral (Million Dollar Baby, Shrek 2, Hellboy, Spider-Man 2, The Incredibles, The Bourne Supremacy, I, Robot, Dawn of the Dead, Anchorman: The Legend of Ron Burgundy...)
2005. Sin City (Batman Begins, The Matador, Serenity, War of the Worlds, Danny the Dog, Wedding Crashers, V for Vendetta...)
2006. Crank (Exiled, Casino Royale, Lucky Number Slevin, The Host, Mission: Impossible III, Ice Age: The Meltdown, Rocky Balboa, The Hills Have Eyes, Borat, Miami Vice, 300, Superman Returns...)
2007. Grindhouse (Live Free or Die Hard, The Mist, Ratatouille, Stardust, Mr. Brooks, 28 Weeks Later, Hitman, No Country for Old Men
2008. Rambo - za sada (Cloverfield, Iron Man...)
1920. The Scarecrow
1921. The Kid
1922. Nosferatu
1923. *
1924. *
1925. The Gold Rush
1926. Faust
1927. Metropolis
1928. The Circus
1929. Big Business
1930. The Laurel-Hardy Murder Case
1931. City Lights (Frankenstein, The Public Enemy)
1932. Tarzan the Ape Man
1933. King Kong (The Invisible Man)
1934. The Lost Patrol
1935. Bonnie Scotland (Captain Blood, Mutiny on the Bounty)
1936. Modern Times (Tarzan Escapes)
1937. Snow White and the Seven Dwarfs (Way Out West)
1938. The Adventures of Robin Hood (Angels with Dirty Faces)
1939. Gone with the Wind (The Wizard of Oz, Stagecoach)
1940. The Great Dictator
1941. The Maltese Falcon (High Sierra)
1942. Casablanca (Tarzan's New York Adventure)
1943. Sahara
1944. Arsenic and Old Lace
1945. Objective, Burma!
1946. It's a Wonderful Life (My Darling Clementine)
1947. Out of the Past
1948. Fort Apache (The Treasure of the Sierra Madre, Red River)
1949. Sands of Iwo Jima (White Heat, White Heat, Samson and Delilah)
1950. Rio Grande
1951. The African Queen (The Day the Earth Stood Still)
1952. High Noon
1953. Hondo (The War of the Worlds, Shane)
1954. Rear Window (Dial M for Murder, Them!)
1955. The Ladykillers (The Night of the Hunter)
1956. Forbidden Planet (The Man Who Knew Too Much, Around the World in Eighty Days)
1957. 12 Angry Men (The Bridge on the River Kwai, Gunfight at the O.K. Corral)
1958. The Big Country (The Vikings, Vertigo)
1959. Rio Bravo (North by Northwest, Ben-Hur)
1960. The Time Machine (The Magnificent Seven, Spartacus, Psycho, The Apartment)
1961. The Guns of Navarone (El Cid)
1962. The Man Who Shot Liberty Valance (The Longest Day, Cape Fear)
1963. The Great Escape (From Russia with Love, The Birds)
1964. Per un pugno di dollari aka Fistful of Dollars
1965. Per qualche dollaro in più aka For Some Dollars More
1966. Buono, il brutto, il cattivo, Il aka The Good, the Bad and the Ugly (Django, El Dorado, The Professionals)
1967. The Dirty Dozen (Cool Hand Luke)
1968. C'era una volta il West aka Once Upon a Time in the West (Where Eagles Dare, Planet of the Apes, Night of the Living Dead, Coogan's Bluff)
1969. The Wild Bunch (Butch Cassidy and the Sundance Kid)
1970. Kelly's Heroes (Two Mules for Sister Sara)
1971. Dirty Harry (Duel, Get Carter, The Big Boss)
1972. Deliverance (The Poseidon Adventure, The Getaway, The Way of the Dragon)
1973. Enter the Dragon (The Exorcist, The Sting, High Plains Drifter, Magnum Force)
1974. Death Wish (Young Frankenstein, The Texas Chain Saw Massacre, Blazing Saddles, McQ)
1975. Jaws (Dog Day Afternoon, Hard Times, The Return of the Pink Panther)
1976. Taxi Driver (Rocky, The Outlaw Josey Wales, The Omen, The Shootist
1977. The Gauntlet (A Bridge Too Far, Star Wars)
1978. Superman (Dawn of the Dead, The Deer Hunter, Every Which Way But Loose)
1979. Escape from Alcatraz (Alien, Mad Max, Time After Time)
1980. The Blues Brothers (Raging Bull, Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back, The Shining, Flash Gordon)
1981. Raiders of the Lost Ark (Mad Max 2, The Evil Dead, Das Boot, Escape from New York)
1982. Conan the Barbarian (First Blood, The Thing, Blade Runner)
1983. Scarface (Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi, Trading Places)
1984. The Terminator (Beverly Hills Cop, Ghost Busters, Indiana Jones and the Temple of Doom, Romancing the Stone)
1985. Back to the Future (Commando, The Goonies, Rambo II, Rocky IV, Re-Animator)
1986. Aliens (Heartbreak Ridge, A Better Tomorrow, Platoon, Big Trouble in Little China, Top Gun)
1987. Predator (RoboCop, Evil Dead II, A Better Tomorrow II, Lethal Weapon, Beverly Hills Cop II, The Untouchables, Eddie Murphy Raw)
1988. Die Hard (Midnight Run, A Fish Called Wanda, Akira, They Live, The Naked Gun, Red Heat, Bloodsport...i još neki)
1989. Indiana Jones and the Last Crusade (The Killer, Batman, Lethal Weapon 2, Back to the Future Part II, The 'burbs, Kickboxer...)
1990. Total Recall (Goodfellas, The Hunt for Red October, Bullet in the Head, Die Hard 2, Misery, Predator 2, Darkman, The Rookie...)
1991. Terminator 2: Judgment Day (The Silence of the Lambs, The Last Boy Scout, Robin Hood: Prince of Thieves, Cape Fear, Hot Shots!, The Naked Gun 2½...)
1992. Unforgiven (The Last of the Mohicans, Hard-Boiled, Reservoir Dogs, Batman Returns, Universal Soldier, Army of Darkness...)
1993. Jurassic Park (Schindler's List, In the Line of Fire, True Romance, Carlito's Way, Hard Target, Groundhog Day,The Fugitive, Last Action Hero, Cliffhanger...)
1994. The Shawshank Redemption (Léon, True Lies, Forest Gump, Pulp Fiction, Timecop, Speed, Clerks, The Crow, Dumb & Dumber, Ace Ventura: Pet Detective...)
1995. Braveheart (Heat, Se7en, Die Hard: With a Vengeance, GoldenEye, Ghost in the Shell, The Usual Suspects, Desperado...)
1996. From Dusk Till Dawn (The Rock, Independence Day, Trainspotting, Star Trek: First Contact, Last Man Standing, The Cable Guy, The Frighteners...
1997. Face/Off (The Fifth Element, As Good as It Gets, L.A. Confidential, Princess Mononoke, Starship Troopers, Chasing Amy, Con Air, Grosse Pointe Blank...)
1998. Saving Private Ryan (Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Armageddon, Blade, Enemy of the State, The Negotiator. There's Something About Mary, The Big Lebowski...)
1999. Fight Club (The Green Mile, Sleepy Hollow, American Beauty, Dogma, The Matrix, American Pie, Three Kings...)
2000. Gladiator (Snatch., O Brother, Where Art Thou?, Fulltime Killer, Unbreakable, Pitch Black, Me, Myself & Irene...)
2001. Brotherhood of the Wolf (Shrek ,The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, Black Hawk Down, Training Day, Monsters, Inc., Enemy at the Gates, A Beautiful Mind, American Pie 2, The Man Who Wasn't There...)
2002. Punch-Drunk Love (The Pianist, Blade II, Equilibrium, Minority Report, Signs, The Lord of the Rings: The Two Towers, 28 Days Later, Ice Age, Phone Booth,Panic Room...)
2003. Oldboy (Kill Bill: Vol. 1, Finding Nemo, X-Men 2: X-Men United, Mystic River, Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl, The Last Samurai, Open Range...)
2004. Collateral (Million Dollar Baby, Shrek 2, Hellboy, Spider-Man 2, The Incredibles, The Bourne Supremacy, I, Robot, Dawn of the Dead, Anchorman: The Legend of Ron Burgundy...)
2005. Sin City (Batman Begins, The Matador, Serenity, War of the Worlds, Danny the Dog, Wedding Crashers, V for Vendetta...)
2006. Crank (Exiled, Casino Royale, Lucky Number Slevin, The Host, Mission: Impossible III, Ice Age: The Meltdown, Rocky Balboa, The Hills Have Eyes, Borat, Miami Vice, 300, Superman Returns...)
2007. Grindhouse (Live Free or Die Hard, The Mist, Ratatouille, Stardust, Mr. Brooks, 28 Weeks Later, Hitman, No Country for Old Men
2008. Rambo - za sada (Cloverfield, Iron Man...)